Het web heeft radicaal overhoop gegooid hoe mensen kopen en bedrijven verkopen. Waar het voor bedrijven eerst ging om klanten vinden, gaat het er nu om door klanten gevonden worden.

Het grote verschil?

‘Klanten vinden’ is aandacht trekken.
Door klanten ‘gevonden worden’, is aandacht geven.
Dat is een wisseling van de macht. Van mar-getting naar mar-giving

Maar het web heeft nog veel meer overhoop gegooid. Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Ik ging naar de hotelschool, studeerde aan de VU in Amsterdam af als sociaal gerontoloog, werkte in de ouderenzorg …

Daarnaast schreef ik over muziek. Online voor KindaMuzik. In 2006 werd ik er hoofd eindredactie en verdiepte me in hoe mensen online lezen en wat dat betekent voor schrijven voor het web. Ik wilde er alles over weten.

Een paar jaar geleden drong het tot me door dat de veranderingen door internet nog veel verder reiken. Ik geloof dat we in de overgangsfase naar een nieuw tijdperk leven. Een periode die zich in de geschiedenis hoogst zelden voordoet.

Onze economie, maatschappij en machtsverhoudingen staan onder druk. Via interviews wil ik inzicht geven in waarom er gebeurt wat er gebeurt. Omdat inzicht uitzicht biedt. Aanzet tot actie. Tot mee-maken.  Met een koppelteken, omdat we de nieuwe tijd samen vormgeven.  Wijzelf zijn de toekomst, wij zijn de r-evolutie.

Daar aan bijdragen, daar geniet ik van.
Elke dag opnieuw.

mischa
 

Start de conversatie. Stuur me een bericht op mischa@mischa.be
Of bel me op nummer +32 9 329 56 94